استونی   جامعه مجازی صنعت سنگ ایران


                   بررسی،انتخاب و ارتباط آنلاین                                 

شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶

عضویت

فراموشی رمز

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
شرکت صنایع معدنی شهاب سنگ
گروه سنگ عرش
کارخانه سنگبری اورست نو،تولید و فرآوری تراورتن حاجی آباد و عباس آباد
گروه معادن و سنگبری های پور حسنی ISCO
وب سایت دکتر حسن روحانی
پایگاه اطلاع رسانی دولت
پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی
صفحه نخست »

دانستنیهای سنگ » چگونه در هنگام فروش با مشتری حرف بزنیم!!!؟؟؟

دوشنبه 11 آبان 1394
0
محبوب
چگونه در هنگام فروش با مشتری حرف بزنیم!!!؟؟؟
به جای اینکه بگویید فلان کالا گران است بهتر است بگویید این کالا به دلیل این خصوصیات ارزش بالاتری دارد و قیمت آن x تومان است. و به جای اینکه بگویید فلان کالا ارزان تر است بهتر است بگویید که این کالا به توجه به این دلایل مرقون به صرفه تر بوده و قیمت آن x تومان است.
چگونه در هنگام فروش با مشتری حرف بزنیم!!!؟؟؟

شاید بهتر باشد یک تغییر اساسی در کلماتی که در هنگام مکالمه با مشتری استفاده می کنیم ایجاد کنیم.

 

کلمات باید حس خوبی را به مشتری القا کنند تا وی را از نظر روانی مجاب به خرید از شما کنند.

کلمه هایی که بار معنایی منفی دارند نظیر گران،ارزان،نمی دانم، نداریم، واسه شما گرونه و ... موجب می شوند تا مشتری از ما فاصله بگیرد.

همه کلمه های منفی را می توان به کلماتی دیگر و با بیانی بهتر ادا کرد.

اگر کالایی را که مشتر می خواهد را شما ندارید به صراحت از کلمه نمیدانم استفاده نکنید، ابتدا بگویید متاسفانه کالایی که مد نظر شماست فعلا در موجودی ما نیست ولی میتوانم راهنمایتون کنم که آن را از جای دیگری تهیه بفرمایید. یا اینکه ای کاش میتوانستم در خدمتتون باشم ولی در حال حاضر کم سعادتیم.

 

بعنوان  مثالی دیگر وقتی در حال معرفی محصولات خود به مشتر هستید نباید برچسب گران و ارزان به کالاهای خود بزنید زیرا هر دوی این کلمات بار معنایی خوبی ندارند . 

به جای اینکه بگویید فلان کالا گران است بهتر است بگویید این کالا به دلیل این خصوصیات ارزش بالاتری دارد و قیمت آن x تومان است. 

و به جای اینکه بگویید فلان کالا ارزان تر است بهتر است بگویید که این کالا به توجه به این دلایل مرقون به صرفه تر بوده و قیمت آن x تومان است.

هیچ گاه در جواب سوال مشتری با بی اعتنایی و با صراحت از کلمه نمیدانم استفاده نکنید. ندانستن شما سبب سلب اعتماد مسشتر از شما می شود، و تلاش کنید تا حد ممکن مشتری را در یافتن پاسخ سوالش یاری کنید و اگر حتی واقعاً جواب سوال او را نمی دانید به او بگویید اجازه بدهید کمی راجبش فکر کنم یا تحقیق کنم و نتیجه را با تلفن به شما خبر بدهم. سپس اگر موفق شدید پاسخ را بیابید حتماً او را در جریان قرار دهید در غیر این صورت باز هم با مشتری تماس گرفته و وی را در جریان امر قرار دهید این کار شما حس بسیار خوبی را در مشتری ایجاد خواهد کردو اطمینان به شما در نزد مشتری افزایش خواهد یافت.

نحوی بیان و ادای کلمات نیز بسیار مهم و تاثیر گذار است، و مهمترین فاکتور خوشرویی در هنگاه حرف زدن است.



فروش     اداب فروش     مشتری مداری     طرز صحبت با مشتری     بازار یابی                        

پرسش و پاسخ

پرسش:سلام وقت بخیرمن برای نمای خارجی ساختمان میخواهم از سنگ تراانیکس سفید استفاده کنم میخواهم بدانم کیفیتش مانند تراوتن است بعدها مشکلی بهم نمیزند
پاسخ:

تراانیکس سنگی است که هم در آن رگه های مرمر یافت می شود هم تراورتن

استفاده از سنگ تراانیکس برای نمای خارجی نما بلا مانع است ولی بهتر است در فضای سرپوشیده از آن استغاده شود زیرا نفوذ رطوبت و سرما به سنگ به دلیل عدم یکنواختی در بافت آن موجب از هم گسیختگی و کدر شدن آن به مرور زمان می شود. 

پرسش:سلام وقت بخیر .تیم فوتبال جوانان باشگاه صبا صفه اصفهان با توجه به بی بضاعت بودن بازیکنان تیم ونوپا بودن این باشگاه نیاز به اسپانسر و حامی مالی دارد آیا مجموعه سنگبریهای شهرک محمود آباد در این زمینه مساعدت مینمایند؟.باتشکر
پاسخ:

سلام

جهت پیدا کردن حامی مالی باید بصورت حضوری به محل هیات امنا شهرک واقع در شهرک صنعتی محمد آباد مراجعه کنید تا شما را راهنمایی کنند.

پرسش:با سلام
بنده مهندس معدنم و یک معدن سنگ مرمریت به رنگ کرم طوسی در نزدیکی شهرستان اقلید با موقعیت عالی دارم جهت راه اندازی به یک سرمایه گذار نیازمندم لطفا کمکم کنید
پاسخ:

سلام دوست عزیز

جهت جذب سرمایه گذار برای معدن اکتشافی مد نظرتان ابتدا باید نمونه ای از سنگ معدن را که قابل برش باشد بیرون آورده و آن را جهت برش زدن و فرآوری کردن به یک کارخانه سنگبری بدهید و از آنها مشاوره بگیرید. و نمونه ای دیگر را جهت آنالیز به آزمایشگاه ارسال کنید .بعد از مشخص شدن رنگ , مشخصات فیزیکی و کشش بازار سنگ آنگاه می توانید جهت جذب سرمایه گذار با اطلاعات کافی از سنگ معدن مورد نظرتان با آنها وارد مذاکره شوید.

پرسش:سلام.
جهت استفاده از سنگ برای دیوار راه پله از چه سنگی و چه سایزی می توان استفاده کرد؟
پاسخ:

دیوار راه پله و پارکینگ در ساختمان به دلیل اینکه در معرض بارش و نور مستقیم آفتاب و سرما و گرمای شدید نیست در نتیجه محدودیتی در استفاده از انواع سنگها در دیواره های آنها وجود ندارد.

در نتیجه میتوان از انواع سنگهای تراورتن,مرمریت,گرانیت و ... استفاده کرد.

سایز سنگهایی که میتوان استفاده کرد نیز کاملاً سلیقه ایی بوده و میتوان با هر طرحی سنگها را بر روی دیوارها نصب کرد.

پرسش:کاربرد ، مزایا و قیمت متوسط سنگ مرمریت چیست ؟
پاسخ:

سنگ های مرمریت از نظر زمین شناسی زیر شاخه ی سنگهای دگرگونی بوده و دارای تخلخل کم و بافت متراکم هستند و درصد جذب آب پایین تری نسبت به سنگ های تراورتن و گرانیت دارند.

سنگ های مرمریت به دلیل زیبایی هایی که در تنوع شکل و رنگ و بافت آنها وجود دارند برای فضاهای داخلی بسیار زیبا و پر کاربرد هستند. یکسری از مرمریت ها بدلیل مقاومت سایشی خوب آنها ,جهت استفاده در کف فرش راه رو ها و خانه ها مورد استفاده قرار می گیرند. 

امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی فرآوری سنگ می توان سنگ های مرمریت را در ابعاد بزرگ اسلب و تایل تهیه کرد.

قیمت سنگ های مرمریت به دلیل تنوع زیادی که در ایران دارند ,طیف نسبتاً گسترده ای را شامل می شوند.

پرسش:سلام معدن سنگ بازالت دارم که ب صورت کوپ می باشد میخوام ی سنگبری بزنم برا برش سنگ بازالت تو شهر چالدران که قیمتش مناسب باشد ایا شما می توانید قیمت ماشین الات اونو و اینکه ایا برش این سنگ راحت هس یا نه ما را راهنمایی کنین ممنونم
پاسخ:
 در رابطه با قیمت ماشینالات فرآوری سنگ میتوانید با شرکت های سازنده ماشینالات که آگهی های آنها در وبسایت ثبت شده است استعلام بفرمایید.
برش سنگهای خانواده آذرین نیازمند تیغه برش ها و سیگمنت های مخصوص است. ما پیشنهاد میکنیم قبل از اقدام به برش سنگ نسبت به ارزیابی و تحلیل دقیق بازار آن و اقبال عمومی نسبت به آن اطمینان حاصل فرمایید.
پرسش:با سلام
نحوه ساخت ماستیک برای تراورتن شکلاتی به چه صورت است ؟
با تشکر
پاسخ:

طرز تهیه ماستیک مخصوص هر سنگ مستلزم ترکیب رنگ خاصی است که با توجه به بافت و رنگ هر سنگی توسط افراد ماهر صورت می پذیرد .

ماستیک از ترکیب رزین پلی استر،اروزیل،استایرن،کبالت و رنگهای افزودنی درست می شود.

پرسش:برای فروش سنگ چگونه به مشتریان اعتماد کنیم ویا مطمئن ازپاس شدن چکهایشان شویم
پاسخ:

اعتماد کردن به مشتری در ایران از جمله دغدغه های همیشگی همه ی صنوف از جمله سنگ از گذشته تا کنون بوده است.

فروش اعتباری یا چکی در ایران به دلیل ضعف نظام بانکی در صدور دسته چک به افراد واجد شرایط همیشه درد سر ساز بوده است.

این که چگونه به مشتری اعتماد کنیم قطعاً نیازمند تجربه در معامله است ولی با رعایت برخی موارد زیر می توان تا حدودی با خیال راحتری به مشتری اطمینان کرد.

*استعلام چک مشتری از بانک عامل*عدم فروش سنگ به واسطه های تازه کار و نابلد*عدم دریافت چک های طولانی مدت*استعلام آدرس مشتری و مطمعن شدن از صحت آن*دریافت رسید معتبر از مشتری پس از تحویل سنگ*امضا کردن طی نامه قبل از معامله* امضا کردن شخص خریدار در پشت چکی که مال خوش نیست* و اقدامات دیگری که با تجربه در تعدد معامله کردن بدست می آیند

پرسش:با سلام و احترام

برای برش سنگ های صادراتی، از چه دستگاههایی استفاده شود بهتر است؟
پاسخ:

افزایش کیفیت برش سنگ های ساختمانی که مناسب برای صادرات باشد نیاز به دستگاه های بروز و سالم دارد.

دستگاه هایی که دقت برش آنها در ایجاد ضخامت یکسان و یکنواخت ،زوایای گونیا بالا باشد.

استفاده از دستگاه برش اره ، فرز دروازه ای، کالیبر،کله بر اتوماتیک، ساب اتو ماتیک با شاسی قوی و ستون های چدنی، عرضی بر کم لرزش و... نقش بسزایی در افزایش کیفیت برش و فرآوری سنگ جهت صادرات دارند 

پرسش:بهترین نوع سنگ برای پله خارجی که در معرض باران و آفتاب گیلان قرار دارد چیست؟ از نظر مقاوت و همچنین لیز و سر بودن...
پاسخ: